torsdag 11 februari 2010

Att träna boxning är kul





Jag har börjat träna boxning med Ella vilket visade sig vara oväntad roligt. Vi tränar på motionsnivå och jag var mycket tveksam till boxning innan jag följde med på den första träningen. Träningen var skitjobbig och det var en underbar känsla när passet var över. Det som var så kul är att det är så mycket koordination, smidighet och uthållighet som behövs under träningspassen. Boxning är en extremt bra allroundträning om man vill hålla sin kropp i form. Detta är en av anledningarna till att jag tycker det är roligt, sedan är det ett plus att man lär sig bra slagtekniker/serier osv.

Proffsboxare som går matcher är sjukt vältränade idrottsmän vilket jag aldrig tänkt på tidigare. Det krävs sjukt mycket uthållighet för att orka gå en proffsmatch, själv hade jag säckat ihop efter rond 1 :)

Nu är det bara att köra..

Vi hörs...Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar